dimecres, 30 de juny del 2021

Pessiguets de llibres: L'estiu de l'anglès, de Carme Riera

 "Vaig intentar dominar-me i dominar la situación. Érem dijous. Dissabte arribarien les dones de la neteja. El dissabte s'acabaria tot. Faltaven dues nits i menus de dos dies. em cali resistir. Resistir, dissimular, obeir-la, seguir-li el corrent, res de controvèrsia, dir amén, amén a tot el que calgués. Esperar sense desesperar. Vaig intentar fer els deures, memoritzar més verbs. Tal vegada estava tan rematadament boja que ho feia tot pensant en el meu anglès. "Sortirà amb l'anglès posat o passarà per sobre del meu cadàver"... Sentia les seves paraules repicant-me dins el cap. Vaig recordar algunes pel·lícules de terror comparables a la situación que jo estava vivint: el col·leccionista, Misery... La boja de Misety s'assemblava a la Grose. Resistir, resistir, almenys dos dies. Les hores passaven lentament. Intentava estudiar però no podia. 

La Grose va reaparèixer a l'hora de dinar amb una safata i el mateix plat de préssecs. Vaig menjar-m'ho tot. En acabat, se'n va tornar sense dir-me res. a la tarda vaig sentir-la pujar i baixar l'escala sovint i em va semblar escoltar els mateixos plors d'altres vegades. Fou alshores quan vaig pensar que tancades a les habitacions que Mrs. Grose no m'havia volgut ensenyar hi havia les meves antecessores. Procedien de cursos anteriors, i qui sap des de quan eren allà, pot ser fermades, debilitades per llargues vigílies. Tal vegada feia amb elles algun experiment macabre i per això les mantenia amb vida. No havia vist al cotxe material sanitari? I no l'havia vist a ella arrossegant un cos? Déu meu!, vaig pensar. Potser la meva habitación, on ella ja m'havia advertit que s'hi havia comès també un crim, era només la cel·la que precedia un tancament posterior molt més dur. Dissabe, cal esperar fins dissabte. I si no venia ningú els dissabtes? I si no era cert que hi anava una brigada de neteja? O si aquesta era integrada per un grup de sàdics com ella i de còmplices seus? No podia fer sinó pensar en tot això"

 

Laura Prats és agent immobiliaria i per motius professionals s'embarca en un curs intensiu d'anglés durant un mes en un poble perdut d'Anglaterra, en casa d'una professora molt peculiar, com prompte comprovarà pels seus mètodes. Una lectura entretinguda narrada amb humor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...