dimecres, 7 d’octubre del 2020

PESSIGUETS DE LLIBRES: 2 poemes de Carmelina Sánchez-Cutillas

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha reconegut la figura de Carmelina Sánchez-Cutillas (Madrid, 1927- València, 2009) com a Escriptora de L'any 2020. Filla adoptiva d'Altea, va tindre una extensa producció literària en valencià i va ser contemporània de Joan Fuster o Vicent Andrés Estellés. 

Us fiquem un tastet de la seua obra poètica, del llibre Conjugació  en primera persona, publicat en 1969.

 


LA NOSTRA REBEL·LIÓ

Torcar la pols sembla monòton, 

i el drap -amunt i avall - és groc

com tot el cansament que ens vessa.

Torcar la pols - diuen algunes-

és esborrar el pas del temps

que cau sobre totes les coses

i s'esmicola a poc a poc.

torcar la pols cada matí

és el cilici que portem

sobre la carn, i ens dol vivíssim

i molt aspre. I jo per consolar-me, 

només per consolar-me, pense

que també podria ésser el ferm

motiu de la nostra rebel·lió. 

 

CASOLANA

Des de la cuina m'arriba la remo

dels plats, de les cassoles. M'arriba el cant

suau de la dona que renta el peix

sota l'aixeta abans de fer l'arrós.

També m'arriba l'olor de les branques

d'olivera que cremen a la llar

i el cruixit de la porta del rebost.

Ara estic al més clos de la casa

i intente d'oblidar-me de tot

i escriure versos sapintíssims, però...

de sobte veig les escates que embruten

la roba de la dona que cantava,

per oblidar els plats, l'aixeta, els peixos...

I aleshores comprenc que és impossible

evadir-me del món on sóc immersa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...