dimecres, 4 de març del 2015

Li donem veu a... Virginia Woolf


Virginia Woolf (1882-1941), fou una escriptora britànica, considerada una de les precursores de la novel·la moderna. Va créixer rodejada d'un ambient culte i literari fomentat per la seua família i  va formar part d'un grup important d'intel·lectuals britànics de l'època, anomenat Bloomsburry, al qual pertanyia també el que seria el seu home, l'economista Leonard Woolf. Aquest creà una editorial, la qual va publicar la major part de la producció literària de la seua dona. En bona part de la seua obra va deixar constància del seu pensament feminista, fent una defensa de la dona en general i de les escriptores en particular, renegant de la submissió de la dona envers l'home. Va dedicar la seua vida a la literatura, malgrat que li va tocar viure una època en què l'educació formal estava reservada als homes i Virginia sempre es va lamentar de no haver tingut accés a la universitat. 
Entre les obres més conegudes estan La señora Dalloway (1925), Orlando: una biografía (1928) o Una habitación propia (1929).



Una de les seues obres fou Flush, en la qual llegim sobre la vida d'un matrimoni a través de la mirada del seu gos. Una obra original i divertida que va publicar el 1932, i de la qual reproduïm el començament:




CAPÍTULO PRIMERO
"THREE MILE CROSS"

"Universalmente se reconoce a la familia de la que descendía nuestro biografiado como una de las de más rancia estirpe. Por tanto, no es extraño que el origen de este apellido se pierda en la oscuridad de los tiempos. Hace muchos millones de años, el país que hoy se llama España bullía con los fermentos de la Creación. Pasaron siglos; apareció la vegetación; donde hay vegetación ha decretado la Naturaleza que haya también conejos; y dondequiera que hay conejos quiere la Providencia que haya perros. Todo esto es irrefutable. Pero eimpiezan las dudas y las dificultades en cuanto nos preguntamos por qué se llamó spaniel al perro que cazaba al conejo. Algunos historiadores afirman que cuando los soldados cartagineses desembarcaron en España, dritaron a una: "¡Span! ¡Span!", porque veían salir a los conejos, como flechas, de entre la maleza. Todo el país rebosaba de conejos. Y span en cartaginés significa conejo. Por eso llamaron al país Hispania, o tierra de conejos; y a los perros, a quienes se descubrió casi al mismo tiempo persiguiendo a los conejos se les llamo Spaniels o perros conejeros."


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...