Michon agarra com a base d'aquest rel·lat un famós quadre del Louvre on apareixen onze membres del Comité de Salvació Pública del govern revolucionari en la França de 1794. Camviant el nom del quadre i del seu pintor ens sumergeix en la historia francesa d'aquell període convuls, conegut com El Terror, durant el qual entre trenta cinc mil i quaranta mil persones foren guillotinades.
El protagonista és el pintor a qui li encomanen que pinte el famós quadre on plasme la magneficiència dels retratats. I un per un va parlant-nos de cadascún dels personatges,de la composició del quadre, intercalant el diàleg amb detalls d'història, en un estil directe, com si parlara amb el lector, sense diàlegs, cosa que tal volta pot fer la lectura un poc monòtona.
Amb aquest llibre Michon guanyà el Gran Premi de Novel·la de l'Acadèmia Francesa, i, encara que podem pensar que els premis a voltes no signifiquen res sobre la qualitat de la obra, tal volta cal donar-li una oportunitat i conèixer a aquest gran escriptor francés amb el seu estil tant particular.
Amb aquest llibre Michon guanyà el Gran Premi de Novel·la de l'Acadèmia Francesa, i, encara que podem pensar que els premis a voltes no signifiquen res sobre la qualitat de la obra, tal volta cal donar-li una oportunitat i conèixer a aquest gran escriptor francés amb el seu estil tant particular.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada