dimecres, 3 de juny del 2015

Li donem veu a...Carmen Icaza


Carmen Icaza (Madrid, 1899-1979) hui en dia és una escriptora oblidada però va ser molt coneguda quan va publicar les seues novel·les romàntiques entre els anys 1935 i 1960. Prompte es va col·locar entre les autores més venudes, allò que hui diríem és que fou un best-seller de l'època.

Filla del poeta i ambaixador mexicà Francisco A. de Icaza, va tindre molt bona educació i visqué a Madrid i Alemanya. Després de la mort del seu pare, es va tindre que posar a treballar per motius econòmics i començà a escriure a diverses publicacions espanyoles. La seua pròpia experiència i caràcter la va transmetre a les seues protagonistes, dones fortes, que enfrontaven sense por qualsevol dificultat, i tant homes com dones gaudiren de la bona escriptura de Carmen Icaza durant els anys que va estar publicant.

A la Biblioteca de Cocentaina comptem amb un exemplar amb un recull de part de la seua obra, el qual conté el relat que us recomanem llegir, i del qual us fiquem el començament:



LAS HORAS CONTADAS

"Berta arrancó la hoja del calendario. Era el primer gesto que metódicamente realizaba todas las mañanas. Lo hacía a las nueve en punto y de un modo consciente. Y al hacerlo no podía sustraerse a la idea, que en el fondo era divertida, de que aquella manía se le había pegado de Eugenio. Dieciséis años de matrimonio, después de todo, contaban. Lanzó un leve suspiro con la hoja entre los dedos.
Julio 8. ¿De modo que hoy era 9? El 9 de julio de 1946.
- No me falta más que decir que empieza un día cualquiera, para añadir luego que no existen días culaquiera. Que todos tienen sus significado y sus peculiaridades -. No podía asombrarse de que aquello hubiera quedado tan grabado en su memoria, porque su difunto, el pobre, era un machacón. Torció un poco el calendario sobre el buró y quitó unas motas de polvo de la reluciente madera. ¡Ay, qué hermosura los muebles nuevos, y las paredes recién pintadas, y las tapicerías flamantes! Miró con satisfacción en torno suyo. Odiaba lo antiguo, la pátina, lo carcomido y lo tradicional. Pero, ¿por qué lo pensaba de pronto? ¡Ah, sí!, era la llegada de Catalina la que evocaba en su mente un mundo de olvidadas estampas (...)."
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...