dijous, 15 de gener del 2015

Li donem veu a... Rosa Montero





Nascuda el 1951 en Madrid, va estudiar Periodisme i Psicología. Ha col·laborat en revistes i periòdics amb els seus articles i des de 1976 treballa en exclusiva per el diari El País. El 1979 publica la seua primera novel·la, Crónica del desamor, a la que continua una llarga lista de llibres fins a la última que ha publicat el 2013, La ridícula idea de no volver a verte. Els seus escrits periodístics i la seua obra literària li han reportat multitut de premis literaris i reconeixements.


Un dels títols més coneguts d'ella és sense dubte La hija del caníbal. En ell ens conta la historia d'un matrimoni, Lucía i Ramón, una parella unida més pel costum que per l'amor. Un cap d'any decideixen passar-lo a Viena, però quan anaven a agarrar l'avió, Ramón desapareix misteriosament. Comença així la recerca de Lucia acompanyada en el seu periple d'un jove de vint-i-un anys i un vell de vuitanta. Les tres històries personals van entrellaçant-se mentre Lucia tracta d'ajudar Ramon que ha sigut segrestat i li troba el sentit a la seua vida en el camí.


Així comença... 

"La mayor revelación que he tenido en mi vida comenzó con la contemplación de la puerta batiente de unos urinarios. He observado que la realidad tiende a manifestarse así, insensata, inconcebible y paradójica, de manera que a menudo de lo grosero nace lo sublime; del horror, la belleza, y de lo trascendental, la idiotez más completa. Y así cuando aquel día mi vida cambió para siempre yo no estaba estudiando la analítica trascedental de Kan, ni descubriendo en un laboratorio la curación del sida, ni cerrando una gigantesca compra de acciones en la Bolsa de tokio, sino que simplemente miraba con ojos distraídos la puerta color crema de un vulgar retrete de caballeros situado en el aeropuerto de Barajas.

Al principio ni siquiera me di cuenta d eque esta sucediendo algo fuera de lo normal. Era el 28 de diciembre y Ramón y yo nos íbamos a pasar el fin de año a Viena. Ramón era mi marido: llevábamos un año casados y nueve años más viviendo juntos. Ya habíamos pasado el control de pasaportes y estábamos en la sala de embarque, esperando la salida de nuestro vuelo, cuando a Ramón se le ocurrió ir al servicio. [...]"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...