dimecres, 23 d’octubre de 2013

S'alça el teló... Maribel y la extraña familia

Maribel y la extraña familia (Miguel Mihura)

Maribel y la extraña familia és una obra de teatre publicada el 1959 que narra la rel·lació entre un home tímid, inocent - Marcelino - i una prostituta - Maribel - a qui coneix en un bar i no identifica com a tal. La curiosa rel·lació avança entre ells cap al matrimoni, mentre coneixem la misteriosa mort de la primera dona de Marcelino i la peculiar familia a la qual pertany, molt anticuada en els seus costums.

L'obra també es va convertir en pel·lícula l'any següent de ser publicada, l'any 1960, protagonitzada per un jove Adolfo Marsillach i dirigida per José María Forqué. Fins i tot s'ha convertit posteriorment en un musical y ha sigut representada multitut de vegades al teatre per diferents companyies.



[ACTO PRIMERO]
DOÑA PAULA - ¿Qué? ¿Qué les ha parecido?
DON FERNANDO -  Precioso
DOÑA VICENTA - Y muy fino
DOÑA PAULA - Pues me lo ha traído mi hermana, que ha salido a la calle, y desde que está aquí se obstina en hacerme regalitos casi constantemente. Y es que es una santa, una verdadera santita. Tan es así, que a pesar de ser mi única hermana, yo la quiero muchísimo... Ahora la conocerán ustedes. Ha ido a cambiarse de vestido y enseguida vendrá. Claro que yo hubiera preferido que en lugar de este rock-and-roll de Elvis Presley, me hubiera traído un blues de Louis Armstrong;  pero por lo visto, no había en la tienda. Y es que la musica moderna se agota en seguida... ¡Es tan líricamente emocionante! (Se levanta con el disco en las manos, que ha quitado del plato). Con el permiso de ustedes, voy a meterlo en la bolsa, para que no coja pelusa...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...