dimecres, 16 d’octubre del 2013

S'alça el teló... La Celestina

La  Celestina (Fernando de Rojas)


Calixto és un jove enamorat d'una dama de classe alta, Melibea. Per aconseguir el seu amor contracta a Celestina, una alcavota que li recomana el seu criat Sempronio. Degut als diners i la falta de conciència dels criats, Celestina i els enamorats tindran un destí tràgic.
Publicada a finals del segle XV per primera vegada, l'obra és un clàssic del teatre espanyol representada en nombroses ocasions en diferents formats (sèrie de televisió, pel·lícula, representació teatral...). Es considera que Fernando de Rojas és el veritable autor, encara que la seua autoria no està al 100% verificada.


[Argument del Primer Acte]

"Entrando Calisto en una huerta en pos de un halcón suyo, halló allí a Melibea, de cuyo amor preso, comenzole de hablar. De la cual rigurosamente despedido, fue para su casa muy angustiado. Habló con un criado suyo llamado Sempronio, el cual, después de muchas razones, le enderezó a una vieja llamada Celestina, en cuya casa tenía el mismo criado una enamorada llamada Elicia. La cual, vinviendo Sempronio a casa de Celestina con el negociode su amo, tenía a otro consigo, llamado Crito, al cual escondieron. entre tanto que Sempronio está negociando con Celestina, Calisto está razonando con otro criado suyo, por nombre Pármeno. el cual razonamiento dura hasta que llegan Sempronio y Celestina a casa de Calisto. Pármeno fue conocido de Celestina, la cual mucho le dice de los hechos y conocimiento de su madre, induciéndole a amor y concordia de Sempronio."
Il·lustración treta de la web Humorgrafico.org

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...