dissabte, 20 d’octubre del 2012

Si plante la paraula... quin llibre em sortirà?


Aquesta temporada inaugurem una nova secció al programa Fulles al vent, pàgines obertes: Quin llibre em sortirà? Es preguntareu de què va, doncs es molt fàcil: es tracta de relacionar una paraula amb un llibre, que pots ser de ficció o de no ficció.

Cada setmana preguntarem als usuaris de la biblioteca i ells o elles ens donaran la resposta, aquella que primer ens vinga a la ment; perquè, si pensem molt ens sortiran molts llibres i caldria, aleshores, selecionar-ne un.

Paraula-llibre. Imagineu-se que tenim un cossiolet màgic on podem plantar una paraula i, desprès, tinguera bona cura d'ella (cada setmana plantarem en un nou cossiol) i, en lloc de sortir una planta, sortira un llibre. Quin seria?. Per exemple: si jo plantara la paraula "política" em sortirà el llibre (en aquest cas ho conteste jo mateix) El príncep, de Maquiavel. Segur que a cadascú de vosaltres us sortirien altres llibres, altres títols. D'això es tracta, de relacionar paraules en llibres i segur que una mateixa paraula, a cadascú de nosaltres, ens portarà a llibres i lectures diferents. Llibres que ens venen a la ment, quasi sense adonar-se'n, perquè d'alguna manera ens han marcat, per a bé o per a mal, que a lo millor fa molt de temps que hem llegit o que acabem de llegir, però que al nostre subconscient queden magatzenats en una paraula.

Us agraïm d'avantmà la vostra col·laboració i espero que al llarg d'aquesta nova temporada plantem moltes paraules i recollim moltes lectures.

La il·lustració és de Harriet Russell.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...